July 2, 2009

just a reminder


kita misti biasa dgr ayat2 camni atau kita sendiri yg pernah ckp,,'kenapa la nsib aku mcm ni?' atau 'kenapa la aku slalu bernasib tak baik?' ataupun(higher pitch) 'kenapala aku slalu dpt benda yang aku tak hendak dan kenapa la aku tak dpt benda yg aku nak?'..hurmm..u all pnh tak mengeluh cmni?actually aku sendiri pon penah?tak de la selalu,tapi tadi siang baru je aku ckp salah satu skrip tu (ask my witness,,my rumet)..setiap benda yg berlaku, sama ada baik atau buruk pasti ada hikmahnya..itu aku konfem sbb aku slalu mengalaminya..i believe it..andai kata kita tak dapat apa yg kita nak skarang ni, percaya la,pasti Allah swt mengaturkan sesuatu yg lebih baik untuk kita, rahsianya kita sbgai hamba mst lah kena sentiasa memohon dan bersabar...tapi itu tak bermaksud kita berdoa dan menunggu je,mst la ada usaha..tak gitu..

dari kiri:pn faridah,danish,me n miya


aku bukan nak membebel,sekadar memberi peringatan pada kawan2 dan juga diri sendiri..bukan apa,kadang2 kita terlupa.

walaupon hidup kita tak selalu indah, kita kena ingat ada org lain hidupnya lebih susah, susah bukan sahaja dari konteks financial,mungkin juga masalah2 yg lain,rasanya tak perlulah aku huraikan satu persatu, anda sendiri faham apa yg dimaksudkan.

mcm aku ni,kdg2 terlintas juga pemikiran2 negatif seumpama seseorg yg tak bersyukur,hurmm tapi alhamdulilah,Allah swt masih menyayangi hambanya ini,dengan memberi petunjuk dan hidayah-Nya supaya aku tak terus hanyut dgn pemikiran yg disulam oleh bisikan syaitan..syukur..semoga kita semua sentiasa di bawah lembayung rahmat-Nya..ameen

1 comment: