September 15, 2013

Nikmat yang disyukuri..

Alhamdulillah..sedar tak sedar dah dekat 5 bulan usia kandungan aku...start dari seminggu yang lepas, dah mula rasa baby gerak-gerak dan menendang...so,setiap hari aku mmg tunggu2 dia tendang...aku dan husband pon dh mula communicate dgn baby...ada sehari tu,aku tak rasa dia menendang,dan xaktif mcm biasa...slalu dia akan buat bunyi.. blup,blup,blup...mau tak risau aku...siap tak boleh tido..aku ni jenis paranoid..sgt..esoknya,alhamdulillah..dia dah gerak mcm biasa time aku buat breakfast..huhu legaaa...slalu aku risau psl baby..ntah ape2 yg aku risau...agaknya,ni lah salah satu pengorbanan seorg ibu,iaitu slalu merisaukan anaknya...dari kecik sampai la besar..

Actually next week baru pegi scan utk tahu gender baby kami,tapi disebabkan excited kami laki bini,dah brape kali masuk outlet mothercare dgn babygap (sini agak murah compare dgn mesia) kat St Davis tu..pastu bila masuk..confuse nak beli biru ke pinky2, akhirnya balik tgn kosong...tp yg pastinya baby ni lahir time winter,so kena beli baju winter la utk beliau...kalau dulu, aku tak pernah kisah pasal stroller moller ni..tapi skarang, aku dan husband gedik usha stroller sana sini..nak tayar besar la,tayar tiga la..kdg2 tu bila jenjalan kat luar,bila tengok org usung stroller yg menepati citarasa, sanggup pegi kejar semata2 nk tgk brand apa...

Walaupun belum tahu gender baby ni, kitorang berdua memang yakin sehabis yakin its a boy..siap kalau communicate tu,panggil nama lagi ( nama lelaki).. yang kelakarnya bila aku panggil or ckp dgn dia,dia akan react..walhal kalau abah dia yg panggil diam je takde response..maybe baby recognize suara mama dia je buat masa ni..

Ape pun, aku bersyukur sgt dengan anugerah Allah yang satu ni...aku sentiasa berdoa semoga anakku sihat sempurna tubuh badan,akal fikiran,baik paras rupanya dan menjadi anak yang soleh sentiasa...semoga dipermudahkan proses kelahirannya nanti...begitu juga utk anak kedua,ketiga,keempat....hehe..

                          
Ini foto baby masa first scan..tapi kalau tgk video punya version siap ada adegan dia pegang muka.hehe... ada suatu hari,husband kat meja study duk belek2 gambar ni,tiba2 dia jerit... 'yanggg, hidung dia tak mancung la..' aku, 'whattt...??!' dalam hati selamber je ckp anak aku xmancung..then aku pon explain la, masa tu baru 12 mgg, muka dia belum completely develop la cik abg oi...grrr



No comments:

Post a Comment