April 5, 2009

mamak..roti canai warenney!

aku rasa,sape yg bace tajuk blog aku ni,mst tersenyum..terbayang2 kemanisan wajah2 mamak yg mengalu2kan kedatangan para pelanggannya..tak kira brape ramai pelanggan,die menten je mengingati ape2 aje order yg dimintak tanpa menulis dekat ketas pon...macam cendawan tumbuh,malaysian skarang ni tak kira bangsa ske melepak kat mamak,aku juga tak terkecuali..aku mmg slalu pegi makan kat satu mapley dekat2 area yg aku tinggal neh,suka sgt mkn mi goreng ayam mamak tak pon roti sardin...perghh sedap giler(tak leh diamalkan selalu..takot gemok)..

tetapi semenjak dua menjak ni aku agak keciwa,ntah apa yang berlaku pada kedai mamak tersebut,mungkin pertukaran organisasi agaknye..waiter,tokey yg kire duit tu,tukang masa semua dah tukar..confirm2 la rasa makanan yg menjadi pojaan juga telah bertukar rasa..dah tak sedap mcm dulu..huhu aku sungguh sedih..mana nak cari mcm seblom ni..

3 comments:

  1. zura : dey..aney!roti kusung kasi bnjir 1,teh tarik bg separuh bley?

    mamak :tak bleyyyyyyyyyy! =p

    ReplyDelete
  2. Di mana kan ku cari ganti
    Serupa dengan mu mamak
    Tak sanggup ku berpisah
    Dan perhati patah, hidup gelisah

    Alangkah pedih rasa hati
    Selama kau pergi
    Tinggalkan sendirian
    Tiada berteman mee gorengmu dalam kesepian

    ayork kici....sy pon ada sedey itu baca kici punya luahan hati...sy ada juga cni tmpat..cuma balik cuti jugak sana india..balik tgk isteri juga..suda 8 taun tarak jmpa..ini pon balik psl mau tgk anak kami yg baru lahir...hehehehehehehe


    ~jgn bakal spupu jijie mamak sudah~

    ReplyDelete
  3. ustaz jijie,mane mungkin bakal sepupu kamu itu seorg mamak..janganlah kamu risau,lelaki malaya tatap menjadi pilihan hatikoo..haha

    ReplyDelete