March 30, 2009

anugerah-Nya

semua org telah dianugerahkan kelebihan dan bakat masing2.cthnya melukis,memasak,kemahiran berinteraksi (dgn manusia ataupun binatang),IQ yang tinggi,.mcm2 lagi la pendek kate..ada yang sedar dan ada yang tak sedar pon tentang kelebihan yg dimiliki..pada yang sedar,sampai boleh cari makan dgn kelebihan/bakat tersebut..

itu yg menjadi permasalahan aku sekarang..sampai hari ni,umo aku dah pon nak mencecah 24 thn,tapi aku tak tau ape kelebihan yang aku ada..aku terpikir benda ni since last weekend,aku cuba menjahit baju(nak betulkan sikit),then the results..OMG..sgt teruk..it was really sucks..aku rasa budak standard 1 pon pandai dari aku..then aku pon cuba bandingkan diri aku dgn kakak aku sendiri..aku respect kakak aku,memang dia superb bab2 seni kreatif ni,ckp je buat kek,menjahit,menyulam,buat hantaran, semua dia terer.bukan takat tu je,kakak aku ni kira ade communication skill n peramah,semua orang boleh masuk ngan dia..tak macam aku,aku kurang bercakap sikit...ini yang membuatkan kakak aku ni menjadi sebutan kaum kerabat,jiran tetangga aku..actually,aku ade la jeles sikit2...sedangkan aku ni,hurmm tak taula ape yg aku pandai..kadang2 aku terpikir,adekah semua gene2 bakat dari parent aku smpai kat die je?smpi satu pon tak tumpah dekat aku..adoih..so sampai la sekarang aku masih mencari ape la kelebihan yg aku ada..nak kate masak?no,mengemas?no,jahit?of course no,communication skil?faul..haishh aku tak bermaksud nak merungut,berdosa..ye aku tau..semua dah termaktub,setiap makhluk pasti ada kelebihan masing2...so sekarang,masih berfikir dan mencari...

2 comments:

  1. bakat anda...anda mmpu menjahit dgn teruk..bukan sume leh wat..

    anda berdiam diri ...haa itu lbh bgus dr bnyak berckp

    anda mmpu mengesan kelemahan diri..itu juga x sume org mmpu wat..kbnyak prasan bgus

    anda da berumo 24..ini adlh impian knk2 kecil lain yg xde pd dorg untk ke angka tu

    last ...anda x ckup inci..itu jgk kelebhn pd anda yg xde pd org lain..hehe

    ~copy entry ni kasi pakchaq bru tau~..he

    ReplyDelete