January 26, 2013

Dah 2 minggu rupanya..

Jam menunjukkan pukul 6.58pm, lokasi di tanah merah,kelantan iaitu rumah family mertuaku. Balik kg seorang since suamiku jauh nun di cardiff. Masuk hari ni, genaplah 2 minggu pemergian beliau..bila ingat balik 12 januari lepas,mmg life aku miserable sgt..ceh,mcm la tak penah hidup sensorg ye tak,tapi bila dah hidup bersama,even for 3 wks, lain wa ckp lu! Alhamdulilah family mertuaku sgt mengambil berat tentang aku memandangkan aku hidup seorg diri sementara menunggu proses (lmbt nak gilos) ofis utk aku terbang ke sisi suami di sana. Setiap hari abah (bapak mertuaku) akan text atau Skype bertanya kabar...adik2 ipar pon..

Memang agak stress bila berjauhan, tambahan pula dengan setiap kali jumpa org, mereka akan tanya .. 'bila ko nak fly?'...aku sendiri yg sedang tertunggu2 tarikh tersebut lg stress..bila jwb pendek 'tak tau..' mst ada soalan susulan.. 'laa, kenapa?'... blablabla...nak tanak kena explain..stakat ni aku rasa dh dekat 100 org tanya aku..berbuih dh kot menjawab..

My life is getting better..much much better actually. Aku dh getting used to it.. Menjadi independent wife.. Dlm 2 minggu ni mmg usaha2 aku menyibukan diri sgt berjaya.. Aku slalu keluar hangout dgn my buddies..Kalau stay kat rumah tu mmg aku tak duduk saja, slalunya aku akan sibukkan diri utk masak..skarang aku dh mcm obses utk buat roti. Aku tgh nk try buat pelbagai jenis roti. 2 hari lepas aku jumpa satu website yg sgt best utk recipe2 pelbagai jenis roti seluruh dunia. Sgt awesome! 

Esok aku akan balik ke kajang, dan next wk adalah minggu terakhir aku di miros..Mcm byk aku nk story kat cni..tp kena masuk dapur dh, sbb mak mertua aku dh mula nk msk utk dinner. Bye uols!


No comments:

Post a Comment