April 23, 2013

Masak2, bajet chef lalala

Assalamualaikum (jwb la ye :) ) 


Tiap-tiap hari skarang aku hidup dalam kebosanan...sementara menghitung hari mr zimbabwe mau pulang. Memandangkan aku xnk la abeskan 2 mgg ni dengan makan tdo, aku mengikut suggestion suami aku utk mencuba beberapa menu makanan dan membukukan setiap resipi  yg aku try tu bersama ulasan2.jadinya, takde la masa aku terbuang dgn begitu sahaja. Ye la nak buat keje lasak2 aku xbrape berani sgt skarang memandangkan keadaan yg xmengizinkan. 

Foto-foto dibawah merupakan menu2 yg aku dh try. Ada lagi actually tapi aku xsmpt nk amik gmbr.. Setiap menu yang aku try tu ada kisah2 tersendiri. Tapi sedikit rasa sedih la,mknn2 ni suami aku belum rasa..masak sendiri, makan sendiri. Nak mintak judgement sapa pon xde.. Memang xbest. Huhu..


Coklat cheese cake kukus

Resipi kek ni, husband aku yg sajes..yang nun kat cardiff nun..bajet macam la dia leh rasa..poyo aku trus g kedai beli bahan2 nk buat ni. Bahan-bahan senang cari,cuma proses pembuatannya agak renyah disebabkan tmpt kukus xbrae proper, dan kena kukus layer by layer.  

Tomyam kung bersantan

Tomyam bersantan ni mmg fevret aku. Asal g kedai mkn kat luar masa bujang2 dulu,mmg aku oder ni. Setakat ni aku masih ingat kedai kat seksyen 7 tu, Mira tomyam yang terbaik.. Jadi memandangkan aku bakal merantau ni, aku cuba cari resipi tomyam bersantan yg best la. Agak puas ati la, komen utk diri sndiri..

Ayam black pepper goreng ala chinese style

Menu ni aku saje2 try campak2 je hasil observation aku tgk rancangan masak kat tv tu, hasilnya? not bad. Aku nak bagi ulasan pon xseswai kut sbb aku yang masak.hahahaha

Ok la,mau undur diri dulu,dah nak magrib..tata!!

No comments:

Post a Comment